Adolphe SAX i muzyka saksofonowa XIX wieku (wersja papierowa) |
Cena promocyjna:
79.80 /70.00 zł
Promocja / Nowość
|
|
Samól Dariusz Wydanie I, Kraków 2020, Format 144×205, Objętość 374 stron, Oprawa miękka, klejona, folia matowa ISBN: 978-83-8095-833-3 |
||
Kategoria:
Sztuka i muzyka
|
||
Premiera wydawnicza 2020!To pierwsza tak obszerna praca w języku polskim prezentująca szczegółowe informacje o konstruktorze Adolphie Saxie, a także początkach profesjonalnego szkolnictwa muzycznego we Francji. To pasjonująca opowieść o życiu i twórczości belgijskiego budowniczego instrumentów i wynalazcy saksofonów. To także kompendium wiedzy na temat literatury saksofonowej XIX wieku. Na tę publikację środowisko muzyczne w Polsce czekało wiele lat! Obowiązkowa książka dla każdego saksofonisty! prof. dr hab. Paweł Gusnar Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie Niniejsza monografia, poświęcona wybitnemu belgijskiemu konstruktorowi instrumentów muzycznych, wynalazcy saksofonu oraz innych instrumentów dętych jest jedyną w swoim rodzaju pozycją literatury naukowej i popularyzatorskiej pióra polskiego autora. Dzięki głęboko przemyślanej metodologii narracyjnej autor stworzył publikację spełniającą najwyższe standardy właściwe dla tego rodzaju piśmiennictwa. [...] prof. Mieczysław Stachura Akademia Muzyczna we Wrocławiu Od dziesiątków lat melomani w Polsce z rosnącym zainteresowaniem słuchają muzyki wykonywanej na saksofonie. Wystarczy włączyć właściwy kanał radiowy czy telewizyjny lub poszperać w internecie i już można rozkoszować się dźwiękami tego instrumentu, słuchając zarówno muzyki jazzowej, popularnej, jak i klasycznej. Nietrudno też znaleźć koncerty, dzięki którym saksofonu można posłuchać na żywo, choć z ubolewaniem trzeba zauważyć, iż prawie w ogóle nie ma go w programach koncertowych muzyki poważnej. Pomimo stosunkowo dużego zasobu literatury solowej i kameralnej, a także coraz większej liczby wykonawców prezentujących wysoki poziom artystyczny obecność saksofonu zarówno w mediach, jak i na koncertach muzyki poważnej jest rzadka. Z żalem stwierdzam, że (szczególnie w naszym kraju) klasyczna muzyka saksofonowa wciąż jest traktowana jako pewna ciekawostka i z trudem toruje sobie drogę do sal koncertowych. Mimo dużej popularności saksofonu w pewnych gatunkach muzycznych niewielu melomanów kojarzy ten instrument z nazwiskiem jego wynalazcy. Jeszcze mniej osób wie, że od trzech pierwszych liter tego nazwiska nazwę wzięły nie tylko skonstruowany przez Adolphe’a Saxa saksofon (fr. saxophone), ale także sakshorn (fr. saxhorn) i kilka innych, często zapomnianych już instrumentów. Literatura poświęcona dokonaniom genialnego konstruktora i historii saksofonu jest w naszym kraju bardzo ograniczona. Jedynym polskojęzycznym wydawnictwem, które w pewnym zakresie porusza ten temat, jest książka Davida Pitucha Saksofon od A do Z wydana nakładem Polskiego Wydawnictwa Muzycznego w 2000 roku. Do napisania niniejszej książki skłoniły mnie dwa główne bodźce. Pierwszy z nich to głęboki podziw zarówno dla geniuszu jej bohatera, jak i dla jego niezwykłej siły charakteru i przebogatej osobowości. Drugi to pragnienie przybliżenia czytelnikowi tej niezwykłej postaci oraz całego spektrum zdarzeń i zjawisk współtworzących okres, w którym przyszło mu żyć i pracować. Pozwoli to poznać kulisy powstawania jego wiekopomnych wynalazków, niezrealizowanych idei, a także „zwyczajnych” udoskonaleń istniejących już instrumentów. Czytelnik znajdzie się w samym środku dramatycznych zdarzeń, w które uwikłany był Adolphe Sax. Nie mogło w tej publikacji zabraknąć rozdziału o pierwszych gwiazdach muzyki saksofonowej. Przedstawiam pokrótce fascynujące losy ludzi działających w niezwykłych czasach, których życiowa droga mocno splotła się z saksofonem.... Autor
Polecamy również z tej kategorii: Wstecz
|